zondag 20 januari 2013

Bloom en (verlate) update

Bloom, met saturation. Negeer de tekst en de plaatjes, maar niet het menu, want die is mooi.
Na een betrekkelijk lange radiostilte is het ons toch nog gelukt om een redelijke blogpost te schrijven. In de afgelopen we(e)k(en) hebben we redelijk wat veel grond mogen verzetten met het spel. Voornamelijk op grafisch gebied. Het enige nadeel is dat we (of althans ik) graphics "belangrijker" (of om eerlijk te zijn, leuker) vind dan gameplay waardoor er niet zo gek veel gebeurd is aan gameplay (red. door Sander, de rest is (bijna) 24/7 bezig geweest met gameplay). Maar weest niet getreurd, er is als nog veel gebeurd ten opzichte van de vorige keer. Ik zal even proberen een "changelog" te maken, als ik het me nog een beetje kan herinneren

Zoals te zien hebben we lichten, en als je zéér goed kijkt, ook particles. Deze werken allebei zéér goed en zonder een al te grote impact op de framerate (bij mij). Ook bij Yorick (en zijn craptop) draait hij (met particles en lighting) op +- 30fps wat netjes is voor ons. Bij mij draait hij op 191 FPS, maar dat komt omdat alles een beetje vernaggeld is sinds de laatste paar updates. Dit komt omdat het allemaal niet goed lukte met het migreren van lijsten aangezien interactives in één lijst staan en collisionObjecten in een tweede. Hier is op zich niets mis mee, totdat je een object heb waarmee je wil kunnen interacten én collisie mee wil kunnen doen. Hier moeten we nog een geniale oplossing voor vinden. Voor de laatste updates kon ik met gemak 600FPS halen (zonder lighting, particles en bloom welliswaar, met dat alles +- 200fps).

Maargoed, we hebben dus Particles, Lighting, Monsters, Wapens, Drops, Fountains die leven aanvullen, UI, menu, Highscores, en ik vergeet vast nog wat andere dingen. Het begint steeds meer op een spel te lijken...

Wat zal ik opgelucht zijn als we voor maandag een werkend en leuk spel hebben. We hebben nog éven te gaan en we zullen met ons allen alle zeilen bijzetten om tot een leuk resultaat te hebben.

Tot ooit!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten